Blog č.2

Autor: Matej Rudavský | 8.12.2016 o 20:27 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  85x

Vnímanie lineárnosti, znamená nerobiť nikdy viac veci naraz a vôbec nie už ráno, ak si nechcete pokaziť celý deň.

Každé ráno si doprajem v posteli s manželkou kávu a raňajky. Veľmi často sa nám stáva, že bežím urobiť ešte jednu kávu pre každého, tak dobre je doma v posteli až sa nám vôbec nechce z nej vyliezť za každodennými povinnosťami.

Keď sa váš život dostane do stereotypu presne viete, koľko času potrebujete na jednotlivé aktivity, nie len ráno pred odchodom z domu, ale aj počas celého dňa. Nepoznám ranné návyky veľa ľudí až na pár kolegov a môžem vám povedať, že nie je čo závidieť.  Stojí za nimi slovo zhon alias rýchle životné tempo. Výsledok, už od rána nič nestíhajú a tak je to aj v práci, či podvečer doma.

Podľa mojich zistení, ráno je najkritickejšia časť dňa. Nie je podstatné či vstávate pred piatou alebo po siedmej či dokonca až okolo desiatej. Ráno máme každý deň len raz a nie je viazané na čas, ale na moment keď vstávame a tým začíname úvodnú fázu nového dňa.  Recepčného som vo fitku pozdravil o 11:30 dobré ráno. Vypleštil na mňa oči, pozrel na hodinky na ruke a pre istou ešte aj na stene. Keď sa takto uistil, že vie koľko je hodín dodal,“ Matejko môj zlatý aj vám dobré ranko prajem“. Podal mi kľúčik od skrinky a pousmial sa. Poznáme sa a ja viem, že on stáva pred piatou, čiže moja ranná hodina pre tento deň je u neho začínajúce poobedie. V tento deň ho už nedobehnem, jeho náskok je priepastný. Nič vážne sa ale nedeje obidvaja sme dobre naladí vo svojich časových pásmach. Čo je pre nás dvoch spoločný menovateľ?

Naše individuálne rána. Ona sa ráno nikam neponáhľa a to isté robím aj ja. Obidvaja sme urobili rovnakú vec a odporúčam to aj vám.

Zmeňte prístup ku svojmu ránu. Ak je to pre vás len krátky časový blok, v ktorého rozmedzí musíte stihnúť milión veci a odísť z domu presne aby ste stihli prísť do práce na čas a prípadne cestou ešte hodiť deti do školy, tak ste vopred odsúdený na rýchlo prežitý deň bez kontroly nad ním. Nie je to smutné? A prečo je to tak?

Ráno doma je prvý časový blok na vašej časovej osi. Ak si tento blok urobíte malý a ešte dokonca ho aj vedome zmenšujete tým, že vôbec neraňajkujete alebo raňajkujete a pijete kávu počas toho ako sa obliekate, umývate, chystáte desiatu deťom do školy tak sa vopred nastavujete na fungovanie vo viacerých časových blokoch zároveň počas dňa (ang. multitasking). Obchádzate jednoduché pravidlo pre fungovanie človeka, vnímanie lineárnosti, znamená nerobiť nikdy viac veci naraz a vôbec nie už ráno.

Namiesto toho aby ste svojej psychike dopriali pozvoľný rozbeh, ani v aute nezaradíte dve rýchlosti naraz, tak začnete robiť niekoľko veci naraz, tým síce šetríte čas, ale ani neviete ako a prepnete svoje podvedomie na automatické kalkulovanie s časom počas dňa, ktoré končí robením viacerých veci naraz. Ja to nenazývam racionalizáciu ale len kompresiou času, ktorej výsledkom je uponáhľanosť. Nič nestíhate, pozeráte neustále na hodinky a ráno aj večer vás zabije kolóna aut v ktorej ostanete trčať.

Presne ako môj kolega z práce, za posledný rok sme sa nemali ešte čas porozprávať, hovorím mu ráno, poď na kávu, vždy dostanem odpoveď, „prepáč nestíham“. Ako je to možné, nie je predsa taký workoholik ani karierista. Pýtal som sa ho ako ráno funguje. Nestíha už doma. Musel som sa zasmiať, nestíhať už doma. Dôvod? Radšej si pospí o pol hodinu a potom nestíha.

Vás to neštve, že nestíhate cez deň rovnako ako on, a už cestou do práce ste našponovaný ako struna, lebo stojíte v kolóne a viete, že idete neskoro? Ale, áno. Štve. Fajn, takto zmeňte.

Choďte o pol hodinu spať skôr, berte to ako kategorický imperatív, nič vám to nesmie prekaziť a ráno vstaňte o tú ušetrenú pol hodinu skôr. Urobte si kávu, čaj venujte čas raňajkám aj 20 minút a dodržujte zlaté pravidlo pre ráno, nerobiť viac vecí naraz. Aké je to jednoduché však? A určite si hovoríte čo tu ten za kraviny píše. Jednoduché to nie je ani trošku. Pretože toto musíte robiť každý deň kým sa z toho nestane najdôležitejšia rutina vášho osobného rána.

Nastavíte si tak myseľ na lineárne fungovanie a počas dňa pôjdete pekne od jedného časového bloku k druhému až sa dostaneme do poobednej kolóny aut, ale vďaka rannému nastaveniu, nebudete mať potrebu robiť kompresiu času a pokúšať sa robiť viac vecí naraz. A keď už sa v aute nudíte, tak si pustíte rádiu, prípadne si kúpne headset na mobil a zavolajte niekomu koho ste dlho nepočuli, možno aj on je v kolóne ako vy, či si zoberte do auta ak ste sám a nemáte sa s kým porozprávať Jazykové CD a učte sa.

Začnite relaxovať už od rána.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Za projekt opravy, ktorý sa nikdy nevyužil, ministerstvo zaplatilo takmer 175-tisíc eur.

KOMENTÁRE

Kaliňák je Ficov Lexa

Minister vnútra vyrástol na symbol zrastenia politickej a ekonomickej moci.

KULTÚRA

Podivné príbehy a Instagram 19. storočia. Aký bol seriál 1890?

Historická detektívka sa pokúsila priniesť na obrazovky niečo iné.


Už ste čítali?